Postup při dopravní nehodě, která se Vám stane během pobytu v zahraničí, je vlastně podobný jako postup při nehodě v České republice. Při té v zahraničí se však vždy snažte zavolat policii, a to bez ohledu na to, jak závažná nehoda je. Když poté policie začne nehodu vyšetřovat, podepište předložený protokol pouze tehdy, jestliže mu zcela rozumíte a souhlasíte s jeho zněním. Jestliže nebudete vědět, o co v něm jde, napište do něj své stanovisko klidně v českém jazyce.
Pokud se ocitnete na místě poškozeného, nejsnadnějším způsobem pro uplatnění svého nároku na pojistné plnění (samozřejmě s dokumentací, která prokazuje odpovědnost za škodu řidiče jiného vozidla) je obrátit se na pojistitele Vašeho „škůdce“. V případě, ve kterém příslušného pojistitele nemůžete kontaktovat nebo nevíte jak přesně postupovat, je vhodné obrátit se na tzv. národní kancelář neboli informační centrum dané země. Její adresu a telefonní číslo byste měli najít na zadní straně své zelené karty. Pokud Vám nevyhovuje ani tato možnost, můžete se obrátit ještě na Českou kancelář pojistitelů, která běžně poskytuje pomoc v podobných situacích a sdělí Vám kontakt na zástupce pojistitele Vašeho škůdce v ČR. Pro úspěšné vyhledání tohoto zástupce byste ale měli znát:
– přesné datum a čas dopravní nehody
– stát, ve kterém se nehoda stala
– mezinárodní poznávací značku vozidla škůdce
– registrační značku vozidla škůdce
– název pojistitele vozidla škůdce.
Jestliže jste se stali poškozeným, při dopravní nehodě na území cizího státu, nezjištěným nebo nepojištěným vozidlem, měli byste se obrátit na Garanční fond země, ve které se nehoda stala nebo na Kompenzační orgán země, ve které má Váš škůdce trvalý pobyt či sídlo své firmy. Obrátit se na tyto orgány můžete také s dotazem, jak správně postupovat při uplatnění Vašich nároků.